11.4.07

betragtninger ved al fresco-læsning af introduktionsværk om lingvistisk pragmatik ledsaget af forårsblæst og en enkelt frokostøl

Når jeg engang skriver min bestseller i pragmatik (igangværende i et parallelt univers 2026), vil indskudte kommentarer af følgende slags være forbudt: 'What this somewhat sexist advertisement rather tortuously illustrated is that ...'. Ikke fordi jeg vil tilstræbe at anvende kønsdiskriminerende reklamer som datamateriale, slet ikke. Men som læser tror jeg nok, jeg selv kan finde ud af at danne mig en holdning til det ene og det andet, også uden at tillægge forfatteren synspunkter, der ville kunne virke anstødende i et feministisk teselskab. Og så vil jeg helt lade være med at citere fx Shakespeare, Lewis Carroll, Samuel Pepys og Biblen. Jeg bliver alligevel afsløret på et tidspunkt.