14.3.08

a different situation

I et forsinket – nogle vil måske sige ganske patetisk – forsøg på at relancere mig selv som menneske, har jeg for en måneds tid siden taget orlov fra min prestigefyldte stilling som universitetslektor i engelsk sprog, for i stedet at bruge tid på bl.a. at sidde og kigge ud ad vinduet og fortabe mig i unyttige tanker. Det er jeg som offentligt ansat jo ikke uvant med, forskellen er bare, at nu får jeg ikke løn for det. Et af de første udtryk for dette ellers meget velovervejede hovedspring kan nu besigtiges her. Der er tale om en endnu ganske uudviklet men fremover flittigt opdateret holdeplads for oversættelser og oversættelsesuddrag af den ene og den anden art (fiktion, digte, faglitteratur). Nogle af dem er på vej andre steder hen, andre går sikkert en mere stillestående fremtid i møde. Sig det videre til vigtige personer i forlagsbranchen. Sig det ikke til Claus Hjort Frederiksen.