4.11.06

vigtigt

Jeg kunne f.eks. tage ind til forfattermøde på avisen, eller til et utal af andre væsentlige arrangementer i ind- og udland. Der foregår jo altid noget, og hvordan skal man vælge, for det er nærmest som at være barn i en slikbutik. Jeg kunne også blive hjemme og fundere f.eks. over signalværdien i min blog. Jeg kunne gøre mig metarefleksioner, ku’ jeg. Og kommentere spidst på den politiske virkelighed, eller bare nøjes med kulturen eller med bestemte kulturpersonligheder, som jeg føler mig beslægtet med, eller med andre, som jeg netop ikke føler mig beslægtet med. Jeg kunne udtale mig negativt om halvdelen af befolkningen og positivt om den anden halvdel, hvem det så måtte være. Jeg ku’ ryste på hovedet og hidse mig op, etablere mig for alvor, pleje mit netværk, være vedkommende og læseværdig ud fra gældende kriterier. Men jeg tror sgu, jeg tager ud i stalden og flikker den uglekasse sammen, jeg har tænkt på siden i fjor. Der står også en enkelt øl tilbage derude, hvis ellers jeg er heldig.