16.8.06

stemningsdigt / musik


Min påklædning

I
Jeg lægger vægt på at møde velklædt til åbne stævner og holdkampe. Til holdkampene giver farverne jo sig selv, men derfor kan man godt pynte lidt på det fx med langskaftede og rene hvide sokker og elegante tyndsålede gummisko. Jeg har altid et smukt frottéhåndklæde med, afstemt efter dragtens farver. Jeg går ind på banen med håndklædet om halsen og tager det først af sammen med træningsdragten når jeg er varmet grundigt op og kampen kan begynde. Så lægger jeg det på stiverne under bordet så det er lige til at ta når jeg skal tørre sved af hænderne eller af batskaftet.

[…]


Min påklædnink

I
Jeg lægger vægt på at møde veklæd til åbne stævner og holdkampe. Til holdkampene giver farvern jo sig selv men derfor kan man godt pynte lidt på det fx med lanvgskaftede og rene sokker og elega tyndsålede gummisko. Jeg har sltid et smuvk frottéhåndkla med, afstemv efter dragtægs farver. Jeg går ind på banvæ med håndklædgt om halsen og tager dt førsv af samme med trænvingsdragten når jeg ex varmvet grundigt op og kampen kan begynde. Så lægger jeg det px stægderne undvæ bordvet så det er ligve til at taæ når jeg skal tørre sved af hænderne eller af bavsvaftex.

[…]



Jørgen Leth (1967). "Min påklædning" / "Min påklædnink" (uddrag). Sportsdigte. Gyldendal.